בעת ביקור השר האיראני: מתקפה ישראלית בסוריה

אבי יעקב No Comments on בעת ביקור השר האיראני: מתקפה ישראלית בסוריה

בעת ביקור מתוקשר של שר החוץ האיראני, נערכה תקיפה באמצעות טילי שיוט מטרות באזור חומס: בתגובה, הופעלו מערכות ההגנה האווירית, והצליחו להפיל חלק מהטילים ששוגרו. דיווחים זריםמיחסים את ההפצצות לישראל ובמסגרתן סיכלו משלוח אמל"ח לידי חיזבאללה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפצצות הרעידו הלילה את שמי חומס שבצפון-מערב סוריה: בסביבות השעה 1:00 סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנא דיווחה על תקיפת מטרות באזור חומס, וייחסה את התקיפה לישראל. בתגובה, הופעלו מערכות ההגנה האווירית, והצליחו להפיל חלק מהטילים ששוגרו. לפי דיווחים זרים, ההצצות סיכלו משלוח אמל"ח לידי חיזבאללה. בין המטרות שהופצצו: האנגרים לאחסון הנשקים והמשאיות שמשמשות להעברתם מסוריה ללבנון. בזמן התקיפה – שר החוץ האיראני היה בביקור בלבנון, שם נפגש עם נסראללה.

התקיפה נערכה אמש, (ליל שבת) באזור חומס שבצפון-מערב סוריה והייתה חריגה במיוחד, גם מבחינת היקפה וגם מבחינת המטרות שהותקפו. כאמור, לפי פרסומים זרים,  ההפגזות יוחסו לישראל. מדובר בתשתיות לוגיסטיות שמשמשות את חיזבאללה בהעברת אמל"ח מסוריה ללבנון – ימים בודדים לפני שהיה אמור להתבצע דרכם משלוח לארגון. בין היתר, הותקפו האנגרים שמשמשים לאחסון אמצעי לחימה לפני שהם נשלחים לשטח לבנון ועשרות משאיות שמשמשות את חיזבאללה להעברה עצמה. הניסיון היה לייצר תקיפה גדולה ונרחבת, כדי לפגוע בכמה שיותר מטרות.

מטרת המהלך לא הייתה לפגוע בתשתיות של צבא סוריה או במשטר אסד, אלא להתמקד במערך הלוגיסטי וביכולות של חיזבאללה בלבנון. כלומר, חבלה בחלק בשרשרת העברת הנשק – שמתחילה ברגע שהמטוסים נוחתים באיראן ועד שהאמל"ח חוצה את הגבול ללבנון.

התקיפות התבצעו כאשר שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדולהיאן שהה בלבנון ונפגש שם עם נסראללה. קודם לכן הוא ערך סיור על הגבול הדרומי של לבנון, בו תצפת בהתרסה על ישראל – מה שמעיד על הידוק שיתוף הפעולה והתיאום בין איראן לחיזבאללה לאחרונה. בהצהרות לעיתונות אמר: "אם בלבנון אני לא נפגש עם כמה ממנהיגי ההתנגדות הפלסטינית, לביקור שלי אין שום משמעות".



0 תגובות